onsdag 4 april 2012

Sprang en sväng i solskenet

Snörde på löparskorna för en sväng runt Nydalasjön, en klassisk runda i sammanhanget men det var längesedan jag sprang där. Hade just ingen annan målsättning än att ta mig runt i behagligt tempo. Minusgrader, vinterväg och en kallil från norr gjorde första halvan lite motig. Det gick bättre på tillbakavägen med en värmande sol i ansiktet.
11.24 km på 1:04:17
Garmin Connect är skojigt för att analysera rundan i efterhand. Kul att se datan uppdelad efter kilometerintervaller. Stämmer väldigt bra med hur jag upplevde det också. Tog det lugnt för att värma upp och hitta löpsteget i början. Kilometer 4 & 5 gick långsammare pga vinterväglaget med tilltrampad lössnö under en sträcka på östra sidan sjön. När jag närmade mig hem så fanns det gott om krafter kvar och jag ökade på tempot sista kvarten.

Skön runda! Kände mig ändå rätt fräsch efteråt och för att vara årets fjärde löppass så är jag rätt nöjd med tiden också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar