tisdag 17 april 2012

Efter motvind kommer medvind

Vinden friskade i från nordost, men det skulle inte hindra en lugnare korttur på landsvägen. En lugnare tur behöver dock inte sakna utmaningar så jag satte upp tre delmål: 1) bit ihop och kör rakt mot vinden första halvan av rundan (jag hatar motvind!!!) 2) håll pulsen nere samt 3) slutför rundan innan det finska snöovädret drar in.
Det blev en lyckad tur i stort sett, lite mesigt tempo men det var viktigare att inte dra på sig syra. Några enstaka snöflingor dalade ner men jag klarade mig i stort sett från nederbörd. Och jag lyckades rent mentalt härda ut i motvinden, trots att det blåste så pass att jag var tvungen att trampa i nerförsbackarna.

Fortfarande min trogna hybrid från Kona som agerar landsvägshoj, men jag undrar jag om det inte är dags att kliva upp till en riktig räser denna säsong. Även om lvg-cyklingen bara är en parentes i cykelträningen så vore det mer givande att ha en bättre anpassad hoj. Mmm, det tål att tänkas på...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar