tisdag 21 maj 2013

Vilar och längtar

Efter fem dagar i sadeln fick det bli en i soffan idag, måste påminna mig om att kroppen behöver vilodagar, hur trist det än må vara att göra ingenting en hel dag. Men även en vilodag gör att jag kommer en dag närmare nya cykeln. Enligt plan ska den anlända i början av juli, den nya röda skönheten. Längtan är stor!! En annan dag ska jag tillägna den ett helt eget inlägg.
Imorgon ska jag försöka motivera mig till att krypa in i gymmet igen, trots sommarvärmen vore det bra att ha lite kontinuitet i styrketräningen ändå. Inte i första hand för att slipa till beachformen då, utan mest för att kunna bära cykel uppför berg :)

7 kommentarer:

  1. Jasså, du har bestämt dig och t.o.m. beställt? Vad blev det för nåt då? *nyfiken*

    SvaraRadera
    Svar
    1. En röd! :)
      Mer info kommer snart.

      Radera
    2. Hehe, finns säkert en anledning till hemlighetsmakeriet....

      Radera
    3. Nja inte direkt, inte annat än att det vore kul att få klämma och känna på den innan jag skriver om vilken fin cykel jag skaffat.

      Radera
  2. Jeebs, förstår verkligen abstinensen! När snön ligger på marken och man knappt tar sig ut i skogen känns ett par månader inte som så mkt att vänta på en cykel, men när solen skiner och man vill spjuta ned för stök måste det vara ett smärre helvete! Det står en fin hoj på vinden hos mig. Du vet att du får låna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att inte nämna den efterlängtade känslan av att grensla en ny hoj, få in känslan för de nya reglagen, utforska hur den beter sig i olika situationer, den här trevande processen av att lära känna sin cykel. Lite som när man har sex med en ny bekantskap. När allt sen faller på plats finns alla möjligheter för the ride of your life :)

      Radera
    2. Ha ha ha, SÅ JÄVLA SANT! Episkt bra liknelse!!

      Radera