torsdag 23 maj 2013

Svettopass i baggyshorts

Kan fortfarande inte förmå mig att gå till gymmet, uteträning är så många gånger roligare - särskilt när det blir cykling som idag! Försökte mig på att köra ett svettopass i skogen, inte riktigt likt mig som helst bara vill leka mig fram i behagligt tempo. Tryckte på lite extra på stigarna och lät flåset jobba lite. Huvva, det var jobbigt att köra på det viset, svettigt blev det också. Rundade Grössjön vars stigar torkat upp hyfsat bra nu. Trots det högre tempot fanns förstås tid att föreviga denna fina dag.
Cykel i blåbärsris.

Det är klurigt att cykla spång i högre fart, kanske inte när de är så raka och fina som den nedan, men de som går i krokar mellan träden med alldeles för skarpa kurvor är riktigt svåra. Kommunens(?) spångbyggare har jobbat på bra de senaste veckorna, de har fräschat upp och byggt nytt över flera blöthål. Träffade på två av dem idag och gav tummen upp för deras arbete, även om vissa av de nya spångarna inte är helt optimala för cykling, just med de tvära kurvorna och ett par passager alldeles för nära träden så styret tar i.


Ett litet stopp för slappare cykling blev det ändå, det lilla partiet med fina hällar är för roligt för att bara gasa förbi. Hängde kvar där några minuter och snurrade runt medan pulsen fick sjunka några slag innan jag gav mig på den sista stigsnutten hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar