torsdag 30 maj 2013

Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

En bild säger ju mer än tusen ord egentligen, men eftersom jag gillar att ordbajsa så lägger jag ut texten lite grand idag också. Det är bara två veckor sen det var kort-kortpremiär och då fanns ändå antydan till en kallil i luften. Därefter har värmen bara vällt in över oss, det är rent högsommarvärme! I maj redan!! Jag vet inte vad som hände med våren i år, känns som den mer eller mindre uteblev och det slog om till sommar direkt. Jag hinner inte riktigt med i svängarna men jag njuter av det!
Så vad gör man när termometern säger 26 grader i skuggan och det inte finns en endaste molntuss på himlen? Ah, kör landsväg förstås! H-e-r-r-e-g-u-d så skönt det var. Och jag skattar mig så lycklig för att jag bara sådär kan ge mig ut på en 7-milarunda mitt på dagen på nästan helt öde fina små vägar. Det lär ju komma nåt bakslag snart för såhär bra som haft det på det senaste får man väl inte ha det...?


Det blev premiärturen för nya styret, tänk vilken skillnad att få flytta in händerna med bara 1 cm på var sida. Kändes riktigt bra, borde ha gjort det här bytet för länge sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar