onsdag 1 maj 2013

Ska vi säga oavgjort...?

Gick idag den tredje ronden mot Elixir-bromsarna. Förlusten efter de två första sved, men nu så! Gav mig på frambromsen med luftningskitet igen, följde tipset jag fick i förra inlägget om att lossa ok och handtag och knacka på dem för att få loss de envisaste luftbubblorna. Och visst kunde jag på så vis dra ut ytterligare lite luft ur systemet. Som ett ess i rockärmen kom jag dessutom på att jag hade ett par nya bromsbelägg liggandes så jag passade på att byta dem också. Voilà! Nu kan jag göra stoppies igen :) Fast visst kvarstår en del av svampkänslan, å andra sidan fanns den ju där redan när bromsarna var nya, såatteh... nya bromsar lockar fortfarande.
Men det var ju bara en av två bromsar det, bakbromsen har jag inte riktigt tålamod att ta itu med nu. Så matchen mot Elixir får sluta oavgjort för den här gången, jag kanske nöjer mig med att bara byta belägg bak, som en liten genväg mot snäppet bättre bett.

Lär bli mer inslag av cykelmek framöver förresten, när jag lyfte av cykeln från mekstället kände jag ett ack så litet, men ändå tydligt glapp någonstans i länkaget. Har egentligen bara väntat på att det ska uppstå, nu måste jag försöka klura ut var glappet är och hur man åtgärdar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar