lördag 23 mars 2013

Årets enda vintersportinlägg?

Många cykelbloggar blandas upp med skidåkning i olika former såhär under vintern, men jag som envis cykelpurist har lyckats hålla min blogg ren från sånt. Tills idag. Jag trillade dit till slut och tillbringade en heldag i Bygdsiljum med ett par skidor på fötterna. En mycket, mycket ovan upplevelse, ty jag har bara åkt utför en enda gång tidigare.
Var en väldigt skojig utflykt ändå, men nog gillar jag mer att köra utför de där backarna sommartid, på cykel då förstås (tidigare inlägg om DH i Bygdsiljum). Betade av färgerna grönt, blått och rött. Dödslängtan var inte tillräckligt stark för att ge sig på de isiga svarta branterna ännu, eller offpiståkningen inne i skogen. Fartkänslan på skidor är dock grym, men lite nervigt då mycket av farten berodde på att jag helt enkelt inte kan bromsa eller sladda tillräckligt bra för att ta ner hastigheten. Räknade in tre vurpor under dagen, ingen ens i närheten av allvarlig, snö är ett rätt förlåtande underlag. 
Det tog rätt bra på benen det här tror jag, de är inte alls vana att jobba på detta märkliga sätt. Kan jag gå och röra mig helt obehindrat imorgon blir jag förvånad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar