tisdag 12 mars 2013

Trösk(l)ar vidare

Nu får jag nog säga att jag hittat tillbaks in i träningsrutinerna igen efter flytten, vardagsrutinerna däremot är fortfarande en smula upp-och-nervända men det är ett mindre problem.
Måndagar är spinningdagar, en vana för trevlig för att brytas, åtminstone så länge snön ligger där den ligger. Tog mina ömma vader och stela rygg till IKSU, helgens löpning och marklyft känns ordentligt må jag säga. Det kom osköna krampkänningar då och då cykelpasset igenom, nu har det övergått till en mer hemtam träningsvärk istället.
Körde två pass, ett blandpass med bl.a. trevliga Tabata-intervaller följt av ett tröskelpass. Hade lite svårt att hålla jämn puls/belastning, fick väl ändå till typ 25 + 15 minuter på eller runt tröskeln. Av pulsen att döma har jag petat upp tröskeln en bit igen, men det är ju ingen gångbar indikator egentligen, skulle behövt lite effektsiffror på det. Eller så lyssnar jag bara på kroppen och den tycks faktiskt säga att jag fått liiiite bättre tryck och uthållighet av vinterträningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar