lördag 9 mars 2013

Spinning 4:or

Vore jag spinningledare skulle jag lägga upp ett pass med hårda intervaller, 4x4 minuter till hård musik och peppa på tills alla ligger på gränsen till att kräkas. Nu är jag tack och lov ingen ledare och ett sånt upplägg vore förmodligen inte så värst populärt, det är kanske därför det inte körs såna pass i spinningsalen (inte vad jag sett under de tider jag gått dit iaf) - det hindrade mig dock inte från att modifiera dagens pass där jag som deltagare körde mitt eget pass i passet. Det har sina fördelar att träna i en stor sal där man kan "gömma sig" långt bak och köra som man vill.

Varför öht gå på spinningpass då om man ändå inte vill göra det som sägs? Tja, helst hade jag faktiskt velat köra på Wattbike förstås, men de är tyvärr i så risigt skick att de inte är roliga nu (tydligen leverantörsproblem på reservdelar) - sen hade jag väl egentligen inte planerat att köra 4:or, det var ett stundens infall att bara lyssna på musiken, koppla bort allt annat och mosa på i mitt hörn tills den där kräkkänslan infann sig, gång på gång. Jag vet inte varför den känslan lockar så mycket, den är ju fruktansvärd egentligen, mjölksyrenivåerna är så höga och benen skriker ljudlöst ut sin smärta. Och så efter 3 minuters vila så ger man sig på det igen. Skönt nu efteråt ändå, ett bra pass helt klart. En fin pulsgraf blev det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar