lördag 30 mars 2013

Påskintervaller!

Firar in påsken med en tuff session på Wattbike. Körde 4:or och de tog fint de! Trodde jag skulle måst ge mig på den tredje intervallen men pannbenet tjockade till sig med ett par millimeter och jag höll ut alla minuter som återstod. Dessvärre inga wattsiffror på det dock, de beter sig för skumt de där wattcyklarna emellanåt. Såg inte en enda siffra på displayen som jag litade på, förutom möjligen tidtagningen. Till slut frös datorn helt så den var nog inte på sitt allra bästa morgonhumör idag.
Min kropp var på desto bättre humör - till skillnad från igår, när jag kände mig som en mycket mycket gammal och stel dam. Benpass med många böj och utfall brukar ha den effekten. Vilodag igår alltså, vilket gav bra med krut idag. Lite extra synd då att det inte blev några effektsiffror på passet.
Lite lätt urlakad så körde jag ett spinningpass direkt efterpå, förmodligen inte nödvändigt på något sätt men väldigt skönt. IKSU är onekligen ett trevligt ställe att spendera en förmiddag på :)
4x4 min med 3 min aktiv vila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar