tisdag 1 maj 2012

Träningssummering april samt ett uppnått träningsmål

April.
Total träningstid: 62h 4min

Spinning: 28h
Cykling - landsväg: 14h 19min (35.2 mil)
Styrketräning: 10h 25min
Cykling - mountainbike: 3h 55min (5.2 mil)
Löpning: 2h 35min (2.7 mil)
Cykling - TC: 2h 5min
Övrig styrka/kondition: 45min

Att april tog slut innebar också slutpunkten för ett träningsmål jag haft uppsatt på Funbeat - ett träningsmål som jag kallade Mål 1 i ett av de första inläggen här på bloggen. En målsättning om att stegvis jobba mig upp till >10 timmar cykling/vecka. Funbeat har hållit räkningen åt mig och resultatet ser onekligen lyckat ut.


Nu när träningsvolymen är så väletablerad lägger jag ner minuträknandet och kör vidare på känsla och rutin. Målsättningen är uppnådd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar