tisdag 1 maj 2012

Några ord om träningen den sista april

Det blev en blandad kompott. Helkroppspass i gymmet på morgonkvisten, kände mig grymt stark - så märkligt bara att siffrorna på vikterna var så låga, relativt den styrka jag tyckte mig besitta. Den bistra sanningen är väl att jag objektivt sett fortfarande är rätt klen men ökningarna kommer så sakteliga.

Sen skulle det köras tröskelpass, finns ett spinningpass som funkar riktigt bra för detta men jag blev lite orolig när ledaren byttes ut nån timme innan. Visade sig som tur var bli ett pass med liknande upplägg så det blev till att köra 3x15 härliga minuter sådär just under 90%-strecket (och lite däröver mot slutet bara för att det kändes så bra!).
Ett oplanerat löppass blev det också, eller egentligen två. Lyckades meka sönder min transportcykel just innan jag skulle iväg till spinningen, otaktiskt. Så det blev till att springa 2 km till IKSU för att hinna i tid till passet, och förstås samma 2 km hem efteråt. Det gick betydligt lättare åt ena hållet än åt det andra...

Kort summerat: Väldigt lyckad träningsdag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar