söndag 6 maj 2012

Älska smärtan eller Söndags-4:or

Dagens mantra: Älska smärtan, älska smärtan...
Det hinner passera rätt många gånger genom huvudet under 16 minuter.

Kände direkt jag satte mig på cykeln för att fara till IKSU och deras Wattbike att det här blir ingen höjdardag, träningsveckan har varit tuff och jag är lite sliten. Inga personliga rekord i sikte idag alltså. När jag började värma upp inför intervallerna och kollade pulsklockan blev känslan bekräftad, jag befinner mig inte i en formtopp direkt, men nog skulle det gå att mosa på igenom fyra intervaller ändå!

Som sagt, ingen rekorddag men jag kramade ur 3.8 W/kg under 4x4 intervaller. Det gjorde ont och det var skönt - på samma gång. Tror det finns mer att ge, men de extra reserverna kom jag inte åt just idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar