onsdag 16 maj 2012

Mitt livs snabbaste pass?

Körde mitt andra pass med Gimonäs CK här ikväll. Återigen med nybörjargruppen, för att kunna fokusera på klungtekniken utan att pulsen går i taket. Nu blev det iofs några spurtsträckor där jag nästan maxade, men däremellan gick det i ett bekvämt tempo. Och detta bekväma tempo är av GPS-data att döma tillräckligt för att bräcka typ alla landsvägspass jag kört tidigare på egen hand. Det gör stor skillnad att köra i klunga! 


Rutten vi körde:

Nästa steg i utvecklingen på landsvägssidan blir att köra GCKs distanspass, men först kanske man borde ta och lösa medlemskap i klubben. Efter de här första prova-på-passen så har jag helt klart fått mersmak.


2 kommentarer:

  1. Visst är det en fantastisk känsla att susa fram i en klunga. Först man testar som man märker skillnaden och vilken motivation man får på köpet :) Körde själv första gången i klunga för någon vecka sedan på motionslopp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en sak att läsa om det, en helt annan när man verkligen sitter där! Det är klart roligare när det går fortare :)

      Radera