torsdag 25 oktober 2012

Mosade benen på IKSU

Ännu ett inlägg om alternativträning, i brist på skogscykel :( Fast dagens pass blev precis så bra som ett pass som inte inkluderar en cykel kan bli! :) Hade ett så fantastiskt peppande sällskap inne bland skivstängerna att dagens benpass blev ett rent nöje med härliga inslag av misär, svett och smärta. Betade av tre varianter av böj och plussade på med raka mark (prydligt pers där med 2x10 reps på 60 kg), benpress och bencurl toppat med lite allmän misshandel av rumpa och vader. Härligt!

Under mina 10 år i Umeå har jag varit något av en periodare i gymmet på IKSU, oftast har jag väl dock inte varit alltför förtjust i stället. Nu har jag nog slagit om åt det mer positiva hållet ändå, har lyckats hålla i träningen hyfsat under hela året, med några uppehåll när sommarcyklingen dominerat. Hoppas motivationen kvarstår under den kommande vintern också, så nästa cykelsäsong kan inledas i en ännu bättre och starkare form!

2 kommentarer:

  1. Grymt jobbat dagen efter ett löppass! Sällskap gör mycket i gymmet, man tar ju i lite extra:)

    Tre varianter av marklyft? Nu blev jag nyfiken, kan du utveckla det lite? :)

    Har hört mycket gott om ditt gym, ett ställe som ligger lite i framkant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, nu skrev jag nog lite tokigt, redigerar inlägget en smula. Tre varianter av böj var det: frontböj (som lätt uppvärmning för cirkulation och rörlighet), splitböj för den mer cykellika belastningen och så några tunga arbetsset med benböj.

      IKSU är beryktat... Verkligen ett gigantiskt ställe, tror knappt det finns någon annan anläggning i Sverige som kan mäta sig med utbudet och storleken. Man blir allt lite bortskämd.

      Radera