lördag 6 oktober 2012

Kors i taket - andra styrkepasset på en vecka!

Lyckades masa mig iväg till gymmet ännu en gång denna vecka! Körde ett stabilt pass, mestadels basövningar med skivstång. Kanske lite väl stabilt, fegade nog en aning med vikterna. Höjde ändå i raka marklyft, vet inte riktigt hur stark jag är där eftersom det alltid är greppstyrkan som sviker först, att kunna reppa på kroppsvikten är dock lätt inom räckhåll bara jag lyckas hålla fast runt stången. Raka mark har seglat upp som min favoritövning när det kommer till att öka rörligheten i baksida lår, jag är ju överlag smidig som ett kylskåp, men markandet har gjort att jag kan nå ner till golvet iaf. Mycket effektivare och roligare än att stretcha.

Styrketräning i all ära, cykling är mycket roligare så nu ska jag dra ut på ett MTB-pass i blötan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar