fredag 19 oktober 2012

Formcheck inför morgondagen & lite kärlek i mekstället

Vad det är skönt att träna under en vecka som bjudit på inte mindre än två vilodagar! Både ben och huvud känns så villiga och starka när man pysslat med annat än träning. Ville stämma av formen inför morgondagens downhill och det gjorde jag med ett dubbelpass spinning på IKSU. Kändes prima! Av de 90 minutrarna var det dock bara 8 som var riktigt hårda, dumt att bränna alltför mycket krut redan idag, det var ett fint formbesked ändå.

När cyklisten fått sitt så åkte cykeln upp i mekstället.
Några torra, gnekande gängor tiggde fett och det var dags att putsa lite extra på drivlinan. Trevligt fredagspyssel. Mindre trevligt är att jag tycks ha bucklat fälgen på bakhjulet...
Ibland tycker jag nästan synd om min cykel. Den hade kunnat hamna hos en snäll, försiktig och skötsam cyklist som på sin höjd vill rulla Cykelvasans grusvägar en gång, men icke. Istället har den fått vara ett läroverktyg i dirthopp, downhillbackar och vid teknisk hårdkörning i skogarna.
Vars kommer den där bucklan ifrån då? Inte helt säker, men misstänker Umeå Bike Rally, sista sträckan i en stenig utförbacke. Fick ett genomslag så hårt att det sjöng till i hela cykeln. På något magiskt sätt klarade sig slangen, så jag behövde inte kolla närmare på hjulet efter det, men jag undrar jag om det inte var där fälgen fick sig en kyss.

I övrigt så är nu både cykel och cyklist redo för Ö-viks bike park, jag är helt inställd på att det kommer bli en riktig kanondag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar