lördag 8 december 2012

Mera marklyft och snöpulsintervaller

Vissa dagar vaknar man och liksom bara känner att idag är en bra dag för att mangla kroppen ordentligt. Så det gjorde jag. Körde ett styrkepass i gymmet med ett SL 5x5-upplägg. Stora, tunga basövningar med andra ord: benböj, militärpress, mark och chins. Kände mig både stark och stabil, ökade på med 10 kg till från förra helgens markande. 70 kg på stången kändes inte heller det ofantligt tungt, jag ser ytterligare ökning inom räckhåll vid nästa pass. Även i de andra övningarna la jag på mer vikt, en konsekvens av att köra 5x5 istället för 3x10. Kanske kan det ge en liten skjuts i utvecklingen att variera träningen en smula?
Det var kroppsmanglingsession nr 1. Sent på eftermiddagen tog jag itu med pass 2: snöpulsintervaller. Det där med pulsen mitt i ordet kan tolkas på två sätt - för det blev snöpulsning med hög puls. Upp och ner för Carlshemskullen i halkig lössnö och mörker. Typiskt idiotpass som bara handlar om självplågeri (och endorfiner). Fem gånger joggade/sprang/pulsade jag uppför kullen och avslutade sen med lite gatlykteintervaller på hemväg.
Manglad kropp? Japp, uppdrag slutfört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar