måndag 31 december 2012

Årets sista

Årets sista cykeltur. Egentligen rätt omotiverad innan och benen protesterade med brutal träningsvärk, men cyklas skulle det, minst 54 minuter för att nå upp till de där 600 timmarna. Efter byte till dubbdäck och allmänt prokrastinerande så tog jag mig ut till slut. Ut på bitvis blötsörjiga och bitvis glashala vägar, gårdagens omslag till plusgrader och regn har gett ett minst sagt spännande väglag.
592 finska dubbar gav bra grepp på isen.
Ser ni förresten vilken cykel det är på bilden? Japp, min Canyon är i rullbart skick igen! Dämparen kom just tillbaka från andra serviceomgången, får se hur länge den håller ihop nu.
Hade hoppats hitta några tillkörda skogsvägar eller kanske ett skoterspår, men ack nej, det var lönlöst i detta töväder. All snö är helt mjuk och mosig, det var bara på de isiga vägarna det gick att ta sig fram. 80 min var jag ute, vilket blev snäppet mer än de 54 jag siktade på, så jag är nöjd ändå även om motivationen var i botten innan passet och väglaget lite småjobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar