lördag 30 juni 2012

"Vilodag" och en summering för juni

crying rain water puddle pictures, backgrounds and images Den svenska sommaren visar sig från sin blötaste sida så jag låter cyklarna stå orörda idag. Det var förresten dags för en vilodag ändå efter 10 dagar i sträck med cykelträning. Vilodag innebär dock inte inaktivitet, jag tog en joggingrunda istället. 8.5 km i soft-ish 5:38-tempo, skönt att jogga lite stelhet ur benen.
Vissa lördagar får man trängas med löpare, promenister, cyklister och andra ute vid Nydala, idag låg vägen öde i stort sett. Bara fåtalet motvilliga hundrastare som var ute. Är det så farligt att vara ute när det regnar lite? Jag tyckte det var rätt skönt med ett svalkande regn, men det kanske bara är jag som är lite udda...

-----------------------------------------------------------------------------------
Sista juni innebär att det är dags för månadssummering av träningen:
Total träningstid: 63h 49min
Total cykelträning: 51h 9min

Och uppdelat efter träningsform:
Cykling - mountainbike: 32h 54min (39.3 mil)
Cykling - landsväg: 15h 59min (44 mil)
Styrketräning: 10h 5min
Löpning: 2h 35min (27.5 km)
Spinning: 2h 6min
Cykling - testcykel: 10min
-----------------------------------------------------------------------------------

Fjärde månaden i rad jag kommer över 60-timmarsstrecket, vilket ger att jag under dessa fyra månader tränat mer än under hela förra året sammanlagt. Ytterligare en notering är att jag hittills under 2012 tränat mer än under 2010 och 2011 tillsammans. Jag börjar mer och mer förstå varför jag under föregående år aldrig såg några framsteg, jag tränade ju knappt alls! Och ändå lyckades jag gång på gång dra på mig överansträngningsproblem, särskilt knäproblem då. Märkligt, för nu känner jag mig starkare, snabbare och, viktigast av allt, helare/friskare än någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar