söndag 24 juni 2012

Söndagsfyror

Så var det dags, det var ett tag sen sist men idag klämde jag till med söndagsfyror igen. 4x4 min intervaller på landsvägscykeln. Kände mig tveksam till om det skulle gå, benen kändes loja, men det blev ändå fyra intervaller på hyfsat jämn intensitet på 92-95% av max.
Inledde med att rulla ut från stan i lugnt tempo och med en puls ca 40 bpm över min maxpuls? Tror pulsbandet hade lite dålig kontakt i inledningen :-) Även den första 4-minutaren gav knäppa utslag i pulsgrafen men det ordnade till sig sen.

Pausvilan mellan intervallerna blir inte riktigt optimal när man måste anpassa sig efter trafik och korsningar, men så länge hjärtat får jobba mot max när det väl gäller så ska väl några minuter hit eller dit inte spela så stor roll. Nästa pass med 4:or ska jag nog ta och köra på en wattcykel, bara för att se om det sker någon utveckling gällande power output.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar