onsdag 27 juni 2012

Hej spinningcykeln - det var länge sen!

Av någon outgrundlig anledning kände jag för att trampa stationär cykel på IKSU idag. Kanske det var blåsten eller den ev. risken för regnskurar som fick mig att krypa inomhus, eller bara lust till att svettas floder under ett sjukt jobbigt tröskelpass?

Har inte suttit på spinningcykeln sen i maj nån gång, kändes otroligt konstigt att sätta sig på den där döda tingesten igen, men bara benen kom igång så infann sig snart rätt känsla. Två timmar effektiv tramptid blev det, varav ett 45-minutersblock som skulle ligga på FTP. Fast jag vette tusan om jag inte sköt lite över målet, för det kändes som jag skulle dö många gånger om under den där trekvarten, så intensiteten kanske blev lite väl hög. Hade krafter kvar för en "spurt" och maxpulsnotering sista minutrarna ändå, sen var showen definitivt över.

Otroligt skönt pass, bara fokus på att trampa och andas, enklare kan det inte bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar