fredag 22 juni 2012

Snabbrapport från midsommarcyklandet

Nog borde man hinna klämma in en cykeltur innan midsommarfirandet? Det blev rentav en rätt så lång tur, 36 km på 2h37min (+ ett antal minuter till i stillastående tid). Det är verkligen en kanonfin midsommarafton, alldeles lagom varm för att cykla i skogen.
Snabba grabbar bombar på utför backarna på Umåker.
Inledde med ett "intervallpass" upp- och nerför backarna på Umåker, innan vi gick vidare på stigen bort mot Hässningberget och klättringen uppför där. Med efterföljande nerförskörning förstås. Lite kul att se puls vs höjd-diagrammet för just den biten i efterhand. Hässningbergets topp nådde vi vid 18 km, där vi tog igen oss några minuter.

Återigen ett sånt där pass som brände bra både i ben och lungor. Riktigt gött! Avslutningsvis blev det en sväng genom Röbäcksskogen också.


Glad midsommar på er allihopa!

11 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Det finns ju alltid tid att klämma in lite träning, njut av nidsommarnvällen nu;) och glad midsommar till dig med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, har njutit av både kvällen och maten. All mat smakar verkligen bättre när man jobbat för den!

      Radera
  2. Smart med cykelturen INNAN firandet... jag väntade lite för länge idag innan jag skulle ge mig ut, så nu känns det lite för tungt :-) Det får bli först på söndag med klubben, då det lär bli massvis med vind och en del regn imorgon (gbg-trakten).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är bäst att få undan träningen tidigt på dagen. Du får ta igen det med råge på söndag!

      Radera
  3. Tack för turen! Kanske att jag hinner lägga upp nått kort filmklipp senare ikväll? /David

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv!! Vore kul att se om det fastnade nåt i kameran.

      Radera
  4. Är det trampbåt och ruggen man anar där? Det går så snabbt att det är svårt att urskilja =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det det, men de hade så bråttom att de blev lite suddiga :)

      Radera
  5. Det blev inte så mkt spännande av filmandet. Kameran tittar fortfarande för mycket ner i marken och den sitter inte tillräckligt stabilt. Får klura vidare på lösningar för det!
    Hade ni tillräckligt med vett att ha solskyddsfaktor i fredags? Det hade inte jag och jävlar vad jag ångrar det... Resultatet är illa, riktigt illa... :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch då, hoppas du får till det!
      SPF15 kör jag alltid med, vill inte föreställa mig hur det hade gått annars. Ouch! Hur har det gått med axeln som hälsade på tallen?

      Radera
  6. Axeln mår bra invändigt och rent mekaniskt. Exteriören däremot är ingen vacker syn...

    SvaraRadera