onsdag 10 juli 2013

Wiiiie, ny cykel!!!

Skulle kunna fylla rubriken med ett otal utropstecken och glädjeyttringar idag :) Nycykeln är äntligen hemma och jag är så glad, så glad. Efter en tids funderingar och många månaders väntan så kom den till slut, min "nya" Specialized Enduro Comp 2013!
Bättre begagnad får man väl kalla den egentligen, den är inte gammal men har rullat många höjdmeter i de amerikanska bergen innan den landade här i umeträsk. En del av dess äventyr finns dokumenterat på hungriga hönans blogg, min vän Andrea som figurerade rätt flitigt här i bloggen förra sommaren har varit på andra sidan Atlanten ett halvår och äventyrat, vilket den senaste månaden inkluderat en del cyklande. Enduron är väl inkörd med andra ord :)

Pga omständigheter så har jag inte hunnit testköra hojen ordentligt än, hämtade den i morse och har bara hunnit ut en timme i Gammliaskogen & Bräntberget. Men första intrycket är: WOW!!! Vilken underbar hoj!! Gammlia innebär ju mest rotig och stenig stig med lite uppförs och nerförs. Trots biffigheten så klättrar cykeln som en bergsget, en ganska fet bergsget iofs, men ändå. Den bara rullar uppför allt så länge man matar på. Och nerför sen... shit, den bara glider utför allt småstök och när jag körde gamla s.k. fourcrossbanan utför Bräntberget så bara kastade den sig ut för det där tighta, branta droppet som brukar vara lite otäckt. Den här Enduron har en egenskap som jag bara älskar hos cyklar - den ger MIG självförtroende! Den flyttar fram mina gränser och gör mig trygg. Jag tror vi kommer trivas väldigt bra ihop och det ska bli så spännande att få lära känna den ordentligt.


6 kommentarer:

  1. Vilken skönhet! Läcker! Grattis :-)

    SvaraRadera
  2. Wohooo!!! Ser MKT fram emot att få se dig på den i riktiga berg!!

    SvaraRadera
  3. Fett! Kör så det ryker!!!

    SvaraRadera
  4. Tack och visst ska den köras mycket och hårt :)

    SvaraRadera
  5. Härligt, grattis till nya pärlan!

    SvaraRadera