torsdag 18 juli 2013

Löparskorna på

Ska försöka skrapa ihop några minuter löpning inför en kommande utmaning, som en av idékläckarna kan jag inte banga utan jag får försöka göra det bästa av situationen helt enkelt. Vilket då innebär att jag måste härda kroppen med springskorna nån gång ibland - som idag. Hade tänkt typ 1.5 mil men herrejösses vad det var tråkigt att springa idag, började kolla sträckan på GPS-klockan redan efter 3 km och fundera över om jag inte var framme snart. Blev brutalt uttråkad och som den glädjemotionär jag är pressar jag mig inte igenom såna pass. Några snabba genvägar genom skogen senare så var jag snart på väg hemåt med fortfarande ganska pigga ben. 9 km fick duga, inte så dåligt det heller förstås, men jag skulle behöva några långpass framöver. På den positiva sidan: nu är det ju snart semester, då ska det väl finnas mer tid och ork för sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar