måndag 1 april 2013

Vars kom formen ifrån?

Vad det vore roligt med effektmätare på spinningcyklarna ibland, det hade varit så kul att få se lite siffror under dagens pass. Jag vet inte vad jag gjort rätt i helgen (ätit mängder av påskgodis kanske..?) men det kändes då som att jag hade superben idag, sådär som benen brukar kännas under pass när man bara flyger uppför backarna och återhämtar sig i farten. Lite synd kanske att slösa bort så fina ben på stillastående inomhus"cykling" men jag var inte så sugen på att cykla över is och grus idag igen, jag utmanade ödet nog mycket igår.
Får glädjas åt känslan och endorfinerna åtminstone, det kändes som att jag vann över mjölksyran idag. Fast efter 70 minuters hårdkörning svek benen till slut ändå, inte pga mjölksyra utan krampen slog till. Hårt och brutalt, blev akut cykeloförmögen tills jag lyckats stretcha bort den. Skumt, brukar inte få krampkänningar så värst ofta, ibland dagen efter hårda styrkepass men något sådant har jag inte kört. Pulsen for då rakt ner i källar'n iaf när benet låste sig, sen blev det svårt att få upp den igen, så det blev lite finkörning de återstående 40 minutrarna.
Gött pass ändå, som efterlämnade en känsla av generell nöjdhet. Tänk vilka härliga skogspass man kan köra till sommaren med såna pangben.
Pulskrasch á la akut kramp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar