onsdag 17 april 2013

Knådad och mör

Så var det dags igen för massage/tortyr, har gått lite för lång tid sen förra gången - det kändes...
Massören fick jobba länge för att ta sig igenom alla lager av stela muskler, själv fick jag jobba på att bita ihop och bara stå ut. Efteråt är det ju så värt det! Begriper inte varför musklerna ska envisas med att krampa ihop så. Eller jo, någonstans förstår jag väl varför och tänker jag efter lite till så kan jag nog hitta både ett och två sätt att förebygga det också, men det är så mycket enklare att ta till en quick-fix emellanåt. Nu njuter jag iaf av att känna mig som en människa igen, en väldigt mör sådan. Nästan hela timmen gick åt till att bara få styrsel på ryggen, nästa vecka blir det fokus ben, någonting säger mig att det inte kommer vara helt lätt att ta sig igenom den timmen heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar