fredag 12 april 2013

Årets 100 första dagar

Egentligen skulle jag väl skrivit det här i förrgår, denna träningssummering över årets första hundring. Hade inte riktigt tid då dock, men det har jag ikväll. Enligt träningsloggen på Funbeat så har 2013 hittills sett ut som följer:
Jag har cyklat 60 mil (det är inte lätt att samla cykelmil här i norr under vintern, i synnerhet inte på MTB) och summan av all slags träning landar på över 138 timmar.

De här timmarna har varit fördelade på 96 pass varav 58 cykelpass i någon form. Cykling, spinning och styrketräning är det huvudsakligen som gällt.

Får väl säga att jag är rätt nöjd med inledningen av året. Vintern är inte en cyklingens årstid direkt men tycker ändå att jag lyckats hålla träningsmotivationen och humöret uppe än så länge. Att faktiskt ta sig ut i skogen, i kylan, med cykeln någon eller några gånger per vecka om så bara för en timme åt gången gör ju ändå att man blir påmind om vad det är som är så himla kul med cykling, det ger motivation att gneta sig igenom de inte alltid lika roliga inomhuspassen däremellan.
Det är svårare att säga om jag tränat rätt, om jag förbättrat mig på ett bra/rimligt sätt. De resultat jag eftersträvar är ju inget som låter sig mätas direkt. Fokuset är alltjämt att bli en bättre stigcyklist och vägarna som leder mig ditåt är en smula krokiga. Att jag nu kan ta mer i bänkpress är liksom underordnat mitt mål, men jag tänker mig att det lär väl knappast vara till nackdel iaf? Samtidigt så tränar jag (fortfarande) inte för optimal förbättring av fysiska parametrar, det är att ha kul och må bra av träningen som är det optimala för mig - jag tänker mig att som bättre/starkare cyklist blir det ännu roligare i skogen så jag fortsätter sträva ditåt, utan att för den delen glömma att ha kul just nu också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar