måndag 27 augusti 2012

Grusvägsrally med hybriden

Hybriden, denna bland cyklister så bespottade tvåhjuling. En kompromiss av allt utan att vara bra på något brukar det heta. Ändå har jag en sån i min ägo :) Idag låtsades jag att den var en CX och drog iväg ut på skumpiga och leriga grusvägar. Den erbjuder inte riktigt samma komfort som den heldämpade mountainbiken, trodde att tänderna skulle skaka sönder och jag fick domningar i händerna av den tvättbrädeliknande vägen. Inte bara händerna som domnade bort förresten...
Riktigt ruggig höstkänsla ikväll, bara 8 grader varmt, 5-6 m/s från norr, skymningen sänker sig redan vid halv nio-snåret och även om jag försöker blunda för det så är det rätt uppenbart att naturen börjat skifta färg. Den somriga grönskan är snart ett minne blott.
3.5 mil fick räcka för ikväll, så kul var det inte rejsa efter grusväg - även om det rullade på i riktigt god fart när den där nordanvinden låg rakt i ryggen.


2 kommentarer:

  1. Mysigt. Är själv inne i en period då jag tycker fulcross på grusväg is the shit. De gånger jag haft problem med domningar på andra ställen har jag ironiskt nog suttit på en spinningcykel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm jag förstår nog inte riktigt vad som är "the shit" med grusvägskörning, men som variation mot annat var det okej. Med tanke på hur mycket spinning jag körde tidigare i år så är jag glad för att jag slapp domningsproblem på de där andra ställena då.

      Radera