torsdag 22 mars 2012

Man ligger ju i lä...

Har känt mig, och känner mig fortfarande, rätt nöjd över att ha jobbat upp veckodosen av cykling till 10+ timmar. Men så finns ju de där andra då, elitcyklisterna, tävlingscyklisterna, de där jag hört talas om ska finnas men aldrig riktigt träffat på. Umeå är väl fel ställe för det kanske. Fast idag råkade jag på en av dem i spinningsalen, och jaa... När hon nämnde en bit över 20 timmars träning var vecka så inser man hur jäkla avlägset det är att någonsin kunna bli en vältränad cyklist. Det är ordentligt imponerande med en sån dedikation till sporten! Så en ligger ju i lä, helt klart.

2h 50min spinning petar jag in i kalendern idag - med den mesta tiden liggandes runt tämligen komfortabla 70% och några kortare perioder runt tröskelnivå.

2 kommentarer:

  1. 10 timmar är inte fy skam, jag är glad om jag får ihop hälften än så länge. Men snart så...när racern kommer fram. :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. De är inte långt borta nu, långrundorna i solsken och värme. Det blir fint det! :)
    Tack detsamma!

    SvaraRadera