lördag 10 mars 2012

Årets första distanspass

Många lördagar har jag suttit och kört 3-timmarspass i spinningsalen, så icke idag!! Väderprognosen utlovade sol och flera plusgrader (eller ja, +3 iaf). Så det blev en 7-milatur på landsvägshybriden denna förmiddag, vilket i behagligt tempo tog mig just över 3 timmar.

Första biten var riktigt fin! Vägbanan var blöt, men nästan helt isfri. Jag började fundera på om det var så klokt att ge sig iväg ut på långtur med Marathon Winter-däcken. Men ju längre ut i bushen jag kom, desto mer is blev det på vägarna. När det närmade sig Bullmark där längst i norr slingrade sig vägen fram som en doserad skridskobana och jag var glad för varenda en av de 480 dubbarna i däcken!

Efter vändpunkten fick jag motvind, hastigheten gick ner och pulsen upp. Snittet för hela rundan hamnade just över 22 km/h. Med tanke på väglaget och dubbdäcken, och att pulsen trots allt höll sig inom ramen för distanstempo - inte så illa ändå.

En liten notering från GPSen, det är inte så värst backigt ost-nordost om stan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar