fredag 27 september 2013

Nya komponenter på ingång

Fick äntligen tummen ur att beställa nya bromsar till Enduron. Det trasiga bromshandtaget har gjort att jag inte riktigt vågat hårdköra med cykeln efter vurpan i Hemavan och det måste förstås åtgärdas! Dessutom är det ett helt legitimt skäl att montera bort Avid Elixir-bromsarna som jag inte gillar nåt vidare. 
Nu ska jag testa Shimanos skivbromsar för första gången, vägde SLX mot XT och bestämde mig till slut för att snåla in på några hundralappar och gå på SLX. La in beställningen hos bike-discount.de kl. 11:37 och fick ett leveransbesked kl. 12:57. Snabbt jobbat! Det är väl inte direkt högsäsong för cyklar just nu. 
Återkommer väl med ett mekinlägg vad det lider. Aldrig bytt bromsar tidigare men hur svårt kan det vara...? 


2 kommentarer:

  1. Yes! Bygdsiljum 6/10 är räddat! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är min förhoppning! Uppdaterar ivrigt postens trackingtjänst just nu.

      Radera