söndag 1 september 2013

Sensommarkväll på cykelstigarna

Solen står inte lika högt, värmer inte lika mycket och går långt ner under horisonten om kvällarna numer. Otäckt! Jag gillar inte alls den här trenden. Fast än går det att cykla i kortärmat och shorts, bara man tar sig ut innan det skymmer. Man kan t.o.m. unna sig ett fikastopp på rundan utan att frysa ihjäl. Tog en eftermiddagstur i Umåker och på Hässningberget med bästa tänkbara cykel-/fikasällskap. De är så fantastiskt fina de där stigarna! Även om det alltid bränner som eld i benen av att trampa sig uppför berget, uppför de snirkliga spångarna och branta knixarna, så är det så värt det - för det är fint på toppen och utförskörningen är högklassig!

Spången över lilla bäcken gick fint...

...men sen spårade det ur över myren :) 
Att på en cykel ta sig fram över stock och sten är sannerligen inget dåligt sätt att fördriva några timmar en sen augustidag. Det är så fint och enkelt och man blir så lycklig av att ta ut en cykel i skogen. Den annalkande hösten må kännas otäck, men så länge det går att cykla behöver man inte deppa ihop alldeles av att den underbara sommaren håller på att lida mot sitt slut.

Snyggt kört uppför stenrampen - kameraföringen lämnar dock en del att önska!
Och ja, jag lobbar hårt för att de där hjulreflexerna ska tas bort, men det har
som inte gått in än ;) 

2 kommentarer:

  1. De där reflexerna alltså...
    Plötsligt förstår jag varför du pratade om att ta hem Scott till dig under min Spanienvistelse. Du sa nåt om att meka framväxel, men jag undrar om det var (hela) sanningen ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu förstår jag inte vad du syftar på, inte alls :) Det var växelmek planerat och verkligen inget annat. Och varför i hela friden sitter du och surfar på min blogg när du är på semester?! Ut i solen med dig människa!!

      Radera