tisdag 31 januari 2012

Ett löppass och summering av januari

Januari avslutades med en halvmil löpning och 20 minuters hårt drillande av core-musklerna.

Så hur blev då denna träningsmånad?
Summa summarum: 29 pass på sammanlagt 40 timmar.
Jag har cyklat 18 mil och haft hela 6 vilodagar (varav 5 direkt orsakade av övertidsjobb).

Topplistan för januari:
Spinning 17h 37min
Styrketräning 9h
Mountainbike 5h 29min
Ospec. cykling 3h 39min
Landsväg 1h 53min
Innebandy 60min
Löpning 54min
Motionscykel 25min
------------------------------
Den som kan räkna överslagsräkning lite snabbt ser att inomhuscyklingen slog utomhusversionen med ca 18 timmar mot blott 11.  Så kommer det nog se ut i ett par månader till, så länge vintern har sitt grepp om Umeå.

En annan detalj att notera är att denna cykelmängd motsvarar all cykling jag skrapade ihop under januari t.o.m. maj månad 2011. Känns som jag kommer vara något bättre förberedd inför 2012 års barmarkssäsong!

(Cykelpendlingen till och från jobbet har jag beslutat att inte räkna med som träning, det skulle ge runt 15-20 min extra cykeltid per dag, men jag kan inte se det som träning och det lämnas därför utanför ekvationen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar