lördag 28 januari 2012

Det tar sig

Börjar ångra att jag inte gjorde ett konditionstest i höstas, innan jag började på den här ökningen av cykelträningen. Hade varit kul att kunna se och följa framstegen på ett objektivt sätt. Nu får jag bara gå på känsla istället och känslan säger mig att mjölksyratröskeln börjat på att flytta sig. Kan ligga högre i puls, under längre tid, med bibehållet tryck utan att bygga upp kännbart med syra. Riktigt skönt att känna att det händer saker i kroppen.

2h 40min spinning blev det idag. Hoppas att mycket av den här träningen är överförbar till utomhuscyklingen sen. Det är så pass kallt nu att jag skulle aldrig kunna få ihop samma träningsmängd utomhus utan att förfrysa ett par tre fingrar och tår.

Dagens temp enligt TFEs väderstation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar