söndag 9 mars 2014

Fastän jag inte borde...

Sent ska syndaren vakna

Efter förra gången så tänkte jag att aldrig mer tvätta cykel i badkar, det är så jobbigt att sanera efteråt, grus och smuts överallt. I sak inget värre än det jag sköljer av mig själv efter ett grisigt pass, men det skvätter omkring lite mer när man sköljer av det från en cykel. Fast vad vore alternativet..? Att stå ute i kylan och blaska med vatten med stelfrusna fingrar. Nej tack. Canyon fick sig alltså en omgång i badkaret och jag blev tvungen att ge badrummet en omgång efteråt. Men nu vill jag verkligen inte göra det här nån fler gång...


2 kommentarer:

  1. jag har slang å varmt kommunalt vatten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag minsann utnyttja vid tillfälle! :) Fast som vägarna ser ut nu skulle cykeln vara lika skitig när jag kört hem den från din lya som innan tvätt.

      Radera