tisdag 11 mars 2014

Jag är ett vårtecken

Sol på nosen - igen!

Funderade över och letade efter fler vårtecken under min korta runda idag. Kanske skulle jag lite extra peka ut det faktum att barnen spelade fotboll (mellan isfläckarna) på sin skolgård, eller att vissa snuttar av cykelbanorna verkar vara sopade. Sen kom jag på att det tydligaste vårtecknet var nog jag själv, där jag trampade på min bockstyrecykel på asfalten ute i vägrenen. Jag hoppas att åtminstone några kunde glädjas med eller åt mig, men jag är också medveten om att vi cyklister även är ett ganska förhatligt vårtecken i vissas ögon. Icke desto mindre njöt jag till fullo av solen, av den torra vägen, benen som faktiskt sprätte till några gånger och vardagslyxen att kunna köra passet mellan frukost och lunch :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar