måndag 26 december 2011

Annandagslöpning

Sträcka: 6.5 km
Tid: 44 min
Medelhastighet: 6:46 min/km
Medelpuls: 154 bpm


Slaskväder igen. Drog på löparskorna för en sväng i skogen, närmare bestämt skogen vid Gimonäs motionsspår och Grössjön.


Det var ingen bra runda, blankis blandades med skarsnö som inte bar och blöthål som ännu inte frusit. Skorna jag springer i är Salomon XA Pro 3D Ultra (vilket f.ö. är ett otroligt löjligt namn). Vanligtvis är de jättebra att springa i, men idag önskade jag att de hade metalldobbar och gore-tex...


...för det gick inge vidare bra att springa när spången var täckt av knölig is och myren bredvid ännu inte frusit på. Jag valde ändå myren till slut! Hellre blir jag lite blöt om fossingarna än halkar och slår mig fördärvad.


Både hastighet och puls skvallrar om att det gick ordentligt mycket långsammare än vanligt, men vad ska man göra när man bitvis tvingas plumsa genom iskalla myrar och stappla sig fram över blankis. Är vintern slut snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar