tisdag 8 januari 2013

"Vilodag"

Efter intervaller kommer distanspass, för med halvtömda depåer blir uthållighetseffekten bättre under de längre och lugnare passen. Hårdkörningen i söndags följdes därför av måndagens "distanspass" där jag inte rörde mig en meter men ändå lät benen driva runt pedalerna i 3 timmar. Jag vet att det finns de som kör långa distanspass utomhus även denna årstid här uppe, men nä, jag är inte gjord av det virket. Jag svettas hellre inomhus i +20 grader, hur monotont det än må vara att sitta på spinningcykeln, lyssnandes på menlös topplistemusik och bara mala på.

Idag får benen en chans att fyllas på med nya och fräscha krafter, passar på att köra lite överkroppsstyrka istället. Typ en vilodag alltså, åtminstone för halva kroppen. Får se hur många nytillkomna nyårslöften man måste trängas med i gymmet idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar