söndag 13 januari 2013

Gymhelg

Den som vill se gnistrande vackra vinterbilder med träningstema får surfa vidare till någon annans blogg, för här har det endast tränats inomhus i helgen! Jag har inte velat sätta mig på en cykel i den här kölden, IKSUs gym kändes som ett hundra gånger bättre alternativ.
Körde styrketräning igår där jag lade mest kraft på böj och mark. Stora, tunga övningar - jag gillar't! För att få cykelliknande träning blev det spinning idag.
Ett pass där jag ovanligt nog inte hade en specifik tanke för träningen i förväg, annat än att köra rätt hårt. Det blev mycket random pulslek i den första delen, men sen landade ansträningsnivån på tröskeln och jag körde på under den sista halvtimmen med relativt jämn ansträngning på 88-90% av HRmax. Ingen nära-döden-upplevelse men flåset fick jobba lite. Skönt sätt att runda av en vecka som faktiskt varit rätt lugn ur träningssynpunkt. Nästa vecka får jag allt ta och lägga in ett antal hårdare pass, så man får känna att man lever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar