fredag 15 februari 2013

Plojcykling i skymningen

Tvära kast mellan ämnena i bloggen denna vecka. Jag har inte cyklat förutom pendlingen senaste dagarna därav träningstorkan bland inläggen, jag har dock tränat vilket den uppmärksamme sett i den lilla rutan i högerspalten som uppdateras automagiskt var gång jag loggar ett pass på Funbeat. Det har varit fokus styrka och jag har mosat vikter i gymmet tisdag, torsdag och idag. Vet inte om det är så himla kul att blogga om dock, då blir det inläggstomt istället om jag inte hittar något annat att skriva om.

Hur som helst, cykling var ämnet. Idag har jag cyklat på riktigt! En runda bara för skojs skull, ingen plan, inget mål, ingen pulsklocka. Bara enkel och rolig stigcykling i Gammlia-skogen. Plojcykling om man så vill, med vissa inslag av backträning - utför backarna då alltså, det var ju plojcykling som sagt.
Lyckades fånga de sista minutrarna av dagsljus där vid halv fem-tiden. Rätt skönt ändå, det var inte alltför länge sen det var kolsvart redan vid kl.15. Det finns hopp om livet, eller om ljuset åtminstone.

Småsugigt väder idag, det har slagit om till halvslask igen. Men "värmen" är ju ganska behaglig förstås. Avslutade rundan med mörker runt omkring mig, den lilla styrlampan fick leda väg ut ur skogen när jag till slut kände mig nöjd för ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar