fredag 8 februari 2013

If She Can Do It

Letade lite cykelinspiration såhär på fredagkvällen, snubblade över filmen If She Can Do It: "It was filmed in July of this year [2012] at the Sugar Showdown, a women’s freeride mountain bike event held at Duthie Hill Park in Issaquah, Wash."
Jag letade efter inspiration, jag fann inspiration. Jag är så sinnessjukt cykelsugen, längtar efter sommaren, längtar efter utmaningar. Jag vill också köra i drops, step-ups, gaps och berms. Jag vill lära mig tekniken, känna mjölksyran i låren, adrenalinet, fartvinden, dela glädje och pepp med likasinnade, äta grus, borsta av sig grus, få skrubbsår och blåmärken och bara leva cykel för en stund.
Men först måste den här låååånga vintern ta slut förstås... tips på fler inspirerande cykelfilmer som tillfälligt dövar cykelabstinensen mottages tacksamt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar