onsdag 21 mars 2012

Op slutförd, pat överlevde

Tog sats för att slutföra den gaffelservice som påbörjades igår. Med rätt verktyg till hands kunde jag, inte utan viss svårighet, montera isär alltihop för att rengöra alla skrymslen och vrår. Kladdigt värre, med fett och olja överallt, därefter skulle alla delar sättas ihop också. Helst i rätt ordning. Det var inte helt ospännande att pumpa upp trycket i gaffeln här på slutet - och på något magiskt sätt verkar det som att jag lyckades med ingreppet! Gaffeln känns som ny!
Det tog som emot att börja pilla isär något som kostar 3-4k att ersätta om något vitalt pajar, så det var rätt skönt att allt flöt på. Jag tror rentav jag lärde mig något på kuppen.


3 kommentarer:

  1. Oj vad duktig du är! Jag törs mecka med min racer, men skulle aldrig våga mig på mtb:n. Får nästan tvångstankar bara av att tänka tanken, börja pillra hejvilt, slita loss och sen slarva bort nån oerhört viktigt detalj......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade aldrig fixat det utan SRAM/Rockshox eminenta instruktionsvideos på youtube. Tvångstankarna var ständigt närvarande kan jag säga! Vilken ångest om minsta lilla grej kommit bort...

      Radera
  2. Jag får nog göra ett besök på youtube helt enkelt..förr eller senare måste jag nog ta hand om hojjen:)

    SvaraRadera