onsdag 14 mars 2012

Börjar bli bekväm

Undrar om det bor en liten latmask i mig ändå? Velade lite inför dagens cykelpass: utecykling eller spinning, utecykling eller spinning...??? För att göra det förstnämnda så insåg jag att jag skulle behöva dra på mig femtielva klädesplagg med underställ och dubbelsockar och knävärmare och hela faderittan, samt leta fram lampor och batterier, packa ner slang o pump o verktyg i camelbacken. Och när jag väl tagit mig ut så skulle jag behöva svettas och frysa om vartannat såsom det brukar bli under en vintertur.

Alternativet spinning innebär iofs 5 minuters transport till IKSU, men det räcker å andra sidan att bara rycka åt sig ett par träningsplagg på vägen ut så är man redo sen. Dessutom är det varmt och skönt i spinningsalen. Bekvämlighet var ordet.

Så det blev veckans andra trippelpass spinning ikväll. Tryckte på med lite högre intensitet än vanligt för att få känna på lite mjölksyra - och det kändes bara fint! När passet väl var över kände jag mig inte det minsta lat som valde spinning framför cykling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar