tisdag 6 mars 2012

Glider fram på en egoboost

För att skryta lite, det är rätt skönt att vara jag just nu. ;-)
Förra veckans bravader runt disputationen börjar som sjunka in så sakteliga, egot sväller en smula vid blotta tanken. Men för att inte gå helt off topic i min egen blogg så måste jag tillägga att en stor portion egoboost även kommer ifrån senaste tidens fysiska prestationer.
Det fina med att vara motionär är att man aldrig behöver mäta sig mot någon annan än sig själv. I jämförelse med andra [cyklister] är jag klen och långsam, det är jag väl medveten om, men - just för tillfället kunde jag inte bry mig mindre! Det som spelar roll är att jag idag med lätthet klår den jag var för blott ett halvår sen. En mer målmedveten och smart satsning på träningen har fått mig starkare än vad jag förmodligen någonsin har varit och det är en rätt ball känsla det också.

Skrivet i ljuset av att jag klämt in över 8 timmar spinning på de tre senaste dagarna och det har känts riktigt bra! Därtill drog jag just av ett pass i gymmet med fina ökningar i ryggövningarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar