lördag 3 mars 2012

Kände på formen inför Vasa-spinningen

Imorgon är det Vasaloppscykling på IKSU och med tanke på att jag inte tränat sedan onsdag förra veckan (förutom ett innebandypass igår) så ville jag känna lite på spinningcyklarna såhär dagen innan, ifall jag glömt hur man gör. Så trots en viss bakisseghet i skallen pallrade jag mig iväg till spinningsalen här på förmiddagen och körde ett dubbelpass.
Kändes allt annat än bra i början; stelt, obekvämt, segt. Men efter 30-40 minuter släppte det och det blev fart på benen. Lagom till andra passets slut så ville jag bara ha mer! Fick hejda mig dock, vore dumt att slita ut sig alltför mycket redan idag. Låg ganska bekvämt på runt 70% av max och petade upp pulsen mot 90% några gånger bara för att känna på formen. Kändes fint!
Att köra ett dubbelt så långt pass imorgon tror jag inte blir några större problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar