tisdag 28 oktober 2014

Bloggspecialare - Mot Vasaloppet 2015

En annorlunda vinter

Har funderat lite över bloggen och Vasaloppet. Jag försöker vara hyfsat konsekvent i att mest bara skriva om cykling, det är ju en cykelblogg jag försöker upprätthålla. Det har genom åren heller inte varit så svårt att behålla likriktningen, jag har ju mest cyklat :) Inför vintern 2014/2015 lär jag dock tänka om, jag ska till Vasaloppet i mars och måste (verkligen måste!) träna skidåkning så mycket jag hinner inför det. Alternativen är att låta bloggen gå i dvala medan jag snörvlar i längdspåret eller göra avsteg  i mitt cykelskrivande till förmån för vintersport. Jag kommer välja det sistnämnda. Nu är det ju inget ovanligt att diverse träningsbloggar transformeras till skidåkartema under vintern, men spontant känns det ju måttligt hett att låta min cykelblogg tas över av inlägg om vallning, glid, stakning, tävlingsnerver, jakt på dugliga spår och snoriga selfies. Så får det ändå bli och drabbas någon av cykelbloggsabstinens så leta vidare i listan jag har till höger --> där finns säkert någon som trampar vidare året runt, åtminstone på nån trainer eller Monark i hemmets varma vrå.

Alltså mer av sånt:

Och mindre av sånt:


Åtminstone nu under nästkommande vintersäsong.

4 kommentarer:

  1. Vet du, det blir bara skoj! Jag ser framemot att få följa din snoriga, kanske i bland bakhala och roliga resa till vasaloppet.
    Jag är väl egentligen inte rätt person att tycka så eftersom min cykliga sommarblogg alltid tenderar att blir full av snö och skidor till vintern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bakhalt och många andra frustrationsinlägg utlovas! ;) Fast förhoppningsvis några dagar med bra glid också, vem vet?!

      Radera
  2. Eller en ny blogg under vintern... Åka skidor med Karin...!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får starta en ny Instagram också då, "skidkarin" :) Nää, jag fortsätter köra under samma flagg, ska bara uppdatera omslagsbilden så ev. bloggbesökare förstår vad som gäller.

      Radera