söndag 27 april 2014

Släpp cyklisterne loss, det är vår!

Glassig runda

Jag lärde mig visst inget av den förra svettiga rundan, för redan efter 15 minuters cykling, när jag stannade till för att möta upp Sofia, blev jag tvungen att lätta på den alltför tilltagna klädseln. Det fanns inte ens en antydan till en kallil i vårluften, bara värme, underbar värme, gassande sol och närapå vindstilla. Den här våren är inte som andra vårar, på ett mycket mycket bra sätt! 
Vi körde bort mot Vännäs via Sörfors/Överboda. Innan vi var framme vid fikat var jag nästan trött i vinkehanden ty vi mötte cyklist på cyklist. Och på Statoil Vännäsby var ytterligare ett stort gäng som liksom oss tog sig en snabbfika innan de trampade vidare. Att sitta i solen och så till fullo njuta av en glass, i april, jag vet inte om det hänt tidigare. 
Vägen hemåt blev en omväg över Kassjö upp till Tavelsjön, man får passa på att samla mil såna här vackra dagar. Med ytterligare en liten omväg upp över Ersboda innan jag styrde hem så fick jag upp sträckan på GPS:en till 100+ km. Bra så! 

Av någon anledning ser det väldigt mycket ut som höst på bilden...
Rutten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar