måndag 21 april 2014

Rullade lätt idag

En 5-milare på eftermiddagen

Tvetydigt satt rubrik på detta inlägg: jag rullade på lätta racern på släta asfaltsvägar och trampade lätt utan lust att flåsa lungorna ur mig. En behaglig tur i vårsolen med andra ord. Cyklade längs åkermarkerna norr om stan, bönderna (eller är det mer PK att säga lantbrukare kanske?) verkar till synes inte att ha dragit igång aktiviteterna i någon större utsträckning efter vintern ännu. Lär väl inte dröja länge ändå innan gödseldoften lägrar sig över nejderna.
Det blev tydligt under turen att jag måste kalibrera om min klädtermometer igen, alltid detta besvär vid årstidsväxlingarna. Nyss gällde det att bylsa på sig så mycket som bara går, snart vill man ha så minimalt med kläder det bara går. Den här mellanperioden är svår att pricka in dock, höll på att rinna bort under min vindjacka, två lager under var icke nödvändigt.
I övrigt var det väldigt njutbart, förutom att jag blev hysteriskt törstig i värmen.


Skulle haft ljudet av en tofsvipa här också, för att fullständigt
fånga stämningen över lägdan. 
Dagens Insta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar