måndag 17 februari 2014

"Träningsläger" till helgen

Saxnäs - here we come!

Veckans stora tilldragelse blir weekendtrippen till Saxnäs med längdskidorna i bagaget. I västerbottens djupaste inland, bortanför Vilhelmina, mellan Borgafjäll och Marsfjällen ligger lilla Saxnäs. Känt för... hmm, just inget alls kanske? Ärligt talat hade jag nog knappt hört namnet ens innan någon föreslog att vi borde åka skidor där. Än mindre hade jag kunnat placera ut det på en karta. De ska iaf ha snö där, riktig snö, inte sån här konstgjord eller plaskvåt snö som här vid kusten samt många, många kilometer längdskidspår. Ska Saxnäs månne bli stället där jag lär mig åka skidor? Planen är iaf att åka så mycket det bara går under de dagar vi är där, helst så pass att jag kan bocka för "Vasaloppet" i Arbetsplatsklassikern innan veckans slut.


1 kommentar: